کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن چیست؟

۲ بازديد

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن دستگاهی است که هوای فشرده را برای یونیت دندانپزشکی و سایر تجهیزات دندانپزشکی تامین می کند. این نوع کمپرسور بدون استفاده از روغن کار می کند، که مزایای متعددی را به همراه دارد:

  • هوای عاری از روغن:هوای فشرده تولید شده توسط این کمپرسور عاری از روغن است، که برای سلامتی بیمار و دندانپزشک بسیار مهم است. ذرات روغن می توانند باعث تحریک و عفونت در دهان و ریه ها شوند.
  • نگهداری کم:کمپرسورهای بدون روغن به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به کمپرسورهای روغنی نیاز دارند. زیرا نیازی به تعویض روغن یا فیلتر روغن به طور منظم نیست.
  • عملکرد بی صدا:کمپرسورهای بدون روغن معمولاً بی صدا تر از کمپرسورهای روغنی هستند. این امر می تواند محیط آرام تری را برای مطب دندانپزشکی فراهم کند.
  • عمر طولانی:کمپرسورهای بدون روغن معمولاً عمر طولانی تری نسبت به کمپرسورهای روغنی دارند.

جهت خرید درایر تبریدی میکروپور کلیک کنید.

کمپرسور دندانپزشکی  بدون روغن از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  • واحد هواساز:این بخش هوا را از محیط گرفته و آن را فشرده می کند.
  • مخزن:این بخش هوای فشرده را ذخیره می کند.

کمپرسورهای دندانپزشکی بدون روغن در انواع مختلفی با ظرفیت های مختلف موجود هستند. انتخاب نوع مناسب کمپرسور به نیازهای مطب دندانپزشکی بستگی دارد.

کمپرسور دندان نقش مهمی در کلینیک و بیمارستان دارد، پس چرا کمپرسور دندانپزشکی بیشتر و بیشتر مورد استفاده مجدد قرار می گیرد؟ این مقاله ما را راهنمایی می کند تا بفهمیم کمپرسور دندانپزشکی چه کار می کند.

 

 

 

نکات دانش زیر در زیر ذکر شده است:

 

 

  1. اصل کار کمپرسور دندانپزشکی

 

  1. عملکرد کمپرسور دندانپزشکی.

 

  1. اثر کمپرسور دندانپزشکی

 

 

 

کمپرسور دندانپزشکی یک عنصر ضروری در جراحی دندان و برای عملکرد مداوم مطب شما حیاتی است. ما این راهنما را به عنوان تامین کنندگان، نصب کنندگان و مهندسین با تجربه تجهیزات و ماشین آلات دندانپزشکی گردآوری کرده ایم.

 

 

 

  1. اصل کار کمپرسور دندانپزشکی

 

کمپرسور دندانپزشکی یک کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی بدون روغن مینیاتوری است که توسط یک محور موتور با مکانیزم چرخش لنگ با زاویه اشتباه 180 درجه هدایت می شود. جفت حرکت اصلی یک حلقه پیستون است و جفت حرکت پشتیبان یک استوانه آلیاژ آلومینیوم است. از طریق حرکت رفت و برگشتی راکر میل لنگ، حجم حرکت سیلندر به صورت دوره ای توسط کمپرسور تغییر می کند و حجم حرکت هر گروه از موتورها تغییر می کند. هنگامی که موتور کار می کند، سیلندرها هر هفته دو بار در جهت مخالف تغییر می کنند. برای حرکت محوری، زمانی که حجم سیلندر پیستون افزایش می یابد، با فشار منفی در سیلندر، فشار اتمسفر بیشتر از فشار در سیلندر است، هوا از طریق دریچه ورودی وارد می شود. سیلندر، در این زمان برای فرآیند مکش: هنگامی که حرکت پیستون برای پوشش، به گاز در سیلندر فشرده می شود، افزایش سریع فشار داخل گاز زمانی که فشار بیشتر از فشار حفره اگزوز است، دریچه اگزوز باز می شود. ساختار تک شفت و دو سیلندر باعث می شود تخلیه کمپرسور دندانپزشکی دو برابر بیشتر از تک سیلندر باشد. لرزش و نویز ایجاد شده توسط کمپرسور دندانپزشکی به دلیل مکانیزم میل لنگ و راکر با زاویه اشتباه 180 درجه به خوبی بهبود یافته است و ساختار کلی فشرده تر است.

کمپرسور دندانپزشکی یکی از تجهیزات اصلی قدرت مکانیکی در بسیاری از کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها است. اجرای دقیق روش‌های عملیاتی کمپرسور دندانی، نه تنها برای افزایش طول عمر کمپرسور دندان، بلکه برای اطمینان از ایمنی اپراتورهای کمپرسور.  2. عملکرد کمپرسور دندانپزشکی (1) شناسایی خودکار منبع هوای خارجی(2) در برابر فشار و دمای زنگ صدا و نور غیرعادی، حفاظت خاموش شدن فعال را بیش از حد محدود کنید(3) سیستم کامل حفاظت از فشار داخلی می تواند ایمنی کمپرسور دندانپزشکی را تضمین کند(4) حرکت کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن کارآمد و فیلتر هوای چند مرحله ای، کم آبی، طراحی سیستم خنک کننده، برای اطمینان از اینکه گاز خروجی با شاخص های هوای فشرده پزشکی مطابقت دارد.(5) طراحی ساختار داخلی منحصر به فرد و لایه ایزوله جذب صدا کارآمد، می تواند صدای کار کمپرسور دندانپزشکی کمتر از 50 دسی بل را تضمین کند.(6) کمپرسور دندانپزشکی می تواند تأثیر تغییر جریان بر فشار سیستم را به حداقل برساند و خروجی جریان بالا را تضمین کند، در حالی که نیازهای جریان بزرگ آنی را برآورده می کند.  3. اثر کمپرسور دندانپزشکی یک کمپرسور دندانپزشکی هوای اتمسفر را برای استفاده در روش های دندانپزشکی تحت فشار قرار می دهد. پس از جمع‌آوری و فشرده‌سازی اکسیژن، گاز را تمیز و خشک می‌کند و آن را برای استفاده در گوشی‌ها، مته‌ها و دیگر انواع دستگاه‌هایی که برای عملکرد به هوای فشرده فوق‌العاده تمیز نیاز دارند، ذخیره می‌کند. از هوا نیز برای خشک کردن سطح دندان استفاده می شود، به عنوان مثال هنگام اتصال کامپوزیت ها. برخی از واحدها قابل حمل هستند و به پزشکان اجازه می‌دهند تا در صورت نیاز آنها را جابجا کنند. اکنون یاد گرفته اید که کمپرسور دندانپزشکی چه کار می کند. در صورت نیاز به کمپرسور دندانی، لطفا در اسرع وقت با ما تماس بگیرید. ما می توانیم نه تنها کمپرسور دندانپزشکی  حرفه ای، بلکه خدمات رضایت بخشی را نیز ارائه دهیم.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.